loading...
...::: وبلاگ یک معلم :::...
یک معلم بازدید : 202 پنجشنبه 10 بهمن 1392 نظرات (0)

خبرگزاري آريا - جوّ عجيبي حاکم بود ،ماهان هم مي خنديد من هم بر روي تخته نوشتم "ماهان تنها نيست".
به گزارش آريا، مدتي قبل  يک معلم مريواني در اقدامي بزرگ و ستودني در راستاي همدردي با دانش آموز سرطاني خود موي سرش را تراشيد. اين معلم مريواني که در راستاي همدردي با دانش آموز سرطاني خود موي سرش را تراشيد کسي نبود جز محمدعلي محمديان معلم پايه دوم دبستان شيخ شلتوت شهر مريوان که وقتي ديد دانش آموز سرطاني اش که به علت عوارض ناشي از مصرف دارو و شيمي درماني دچار ريزش موي سر شده  و به علت شيطنت هاي همکلاسي هايش مورد تمسخر و خنده قرار مي گيرد در يک اقدام بزرگ آموزش عملي به دانش آموزان داشت و در اين راستا موهاي سرش را از ته تراشيد.

\"گفتگوي

هر چند روز ها مي گذرد اما هنوزقصه معلمي که به خاطر دانش آموزش مويش را تراشيد بر زبان هاست.قصه اي که در ابتدا "ماهان" تنها بود اما پس از مدت کوتاهي همه با او همراه شدند.
در همين راستا خبرنگار آريا با محمد علي محمديان در اين رابطه  به گفتگو پرداخته است که در ذيل مي خوانيد:

آقاي محمديان براي ما کمي از خودتان بگوييد.
محمدعلي محديان هستم و مدرک تحصيلي من کارشناسي آموزش ابتدايي است ،23 سال سابقه تدريس دارم که 19 سال آن در روستاهاي دورافتاده  و 4 سال را هم در شهر هاي کردستان تدريس داشتم .

اين فکر که سرتان را بتراشيد چگونه به سرتان افتاد ؟
به خاطر دانش آموزم اين کار را انجام دادم ،بچه هاي کلاس به خاطر شيطنت هاي کودکي شان اذيتش مي کردند و ماهان رنجور بود و فعاليت درسي اش نيز کند شده بود .
من غير مستقيم به آنها مي گفتم که کارتان درست نيست اما به لحاظ سن و سال و بچگي ماهان را اذيت مي کردند،و اينگونه شد که تصميم گرفتم  موهاي سرم را بتراشم تا دانش آموزم خوشحال شود که بحمدالله "ماهان " نيز خوشحال  شد و من را هم خوشحال کرد.

چرا بچه ها سرهاي خودشان را تراشيدند؟
پس از آن اقدام بچه ها نيز اعلام کردند که سرشان را بتراشند اما من به دليل سرد بودن هوا  اجازه ندادم. چندين بار گفتند اما باز  من هم اجازه ندادم که متاسفانه يا خوشبختانه شنبه وقتي سر کلاس رفتم ديدم که  همه بچه ها سر شان را تراشيده اند ،همه مي خنديدند و خوشحال بودند.

\"گفتگوي
 

بر روي تخته نوشتم ماهان تنها نيست.
يک جوّ عجيبي حاکم بود ،ماهان هم مي خنديد من هم بر روي تخته نوشتم ماهان تنها نيست که همه جمله من را تکرار مي کردند که بحمدالله  نتيجه خوبي داشت .

از اينکه تيتر روزنامه ها و رسانه ها شديد خوشحال هستيد؟
اين موضوع انعکاس عجيبي در دنيا داشت ، اين حرکت من اصلاًبه خاطر پرکردن برنامه هاي تلويزيوني و سايت هاي  خبري نبود و فقط براي همدردي با دانش آموزم انجام دادم . براي حل مشکلات اينچنيني بايد کار اساسي شود،البته مسئولين اعلام آمادگي کردند و هنوز  هم  بايد کار کرد. همه بچه هاي ايراني که مشکل دارند بايد مداوا شوند .

\"گفتگوي
 

از اين اقدام چه هدفي را دنبال مي کرديد؟
هدف من اين است که به بچه ها کمک کنيم مداوا شوند چرا که بچه ها آينده سازان مملکت هستند ، اگر به آنها لطف کنيم در آينده هم آنها لطف مي کنند و اگر کوتاهي کنيم در آينده دچار مشکل خواهيم شد.

با معلم ها صحبتي داريد؟
بايد بگويم من گوشه کوچکي از زحمت معلمان را هم  نتوانسته ام  انجام بدهم و نمايش بدهم ولي از معلمان مي خواهم اگر دانش آموزان مشکل دارند برايشان تفاوت قائل شوند آنها را شناسايي و رسيدگي کنند تا احساس تنهايي نکنند .

نظرتان درباره شاخص هاي تعيين شده براي انتخاب معلم نمونه چيست؟
من در اين 23 سال کار ،فرم معلم نمونه را پر نکرده ام .به نظرم  ايثار ،خدمت در مناطق دورافتاده و ساير شاخصه هاي مهم موضوعاتي است که بايد به آن توجه شود البته همايشي برگزار مي شود به نام "جلوه هاي باشکوه" و معلميني که  ايثارهايي فراتر از اقدام من انجام داده اند از آنها تقدير مي شود .

انتظار شما به عنوان يک معلم در قبال اين مسئله از مسئولين چيست ؟
در اين مدت دولت وظيفه خود را خوب انجام داده است و اميدواريم اين کار ادامه داشته باشد ، هر چند اين کار نياز به زمان دارد و ما  نبايد دلسرد شويم .
داستان محمدعلي محمديان از داستان هايي است که در تاريخ باقي خواهد ماند،اميدواريم ماهان ها زياد نباشند اما محمديان هاي فداکار زيادتر شوند.

عکس هايي از اين معلم فداکار و کلاس درس او را در زير مي بينيد.

\"گفتگوي  \"گفتگوي

\"گفتگوي  \"گفتگوي

\"گفتگوي  \"گفتگوي

\"گفتگوي  \"گفتگوي

\"گفتگوي  \"گفتگوي

\"گفتگوي  \"گفتگوي

(برای مشاهده عکس ها در اندازه واقعی روی آنها کلیک کنید.)

 

منبع: خبرگزاری آریا

 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
با سلام... بنده عادل طهماسبی دانشجوی دوره تربیت معلمی پردیس علامه طباطبایی بوشهر هستم. در این وبلاگ قصد دارم ان شاءالله با حمایت و همکاری شما دوستان گرامی مطالب مورد نیاز دانشجو معلم ها و آموزگاران ابتدایی رو قرار بدم. امید که مقبول افتد...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 19
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 20
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 108
  • بازدید ماه : 365
  • بازدید سال : 2,380
  • بازدید کلی : 66,911